Girona Est. Som-hi!

Aquest dimecres vam finalitzar les jornades Girona Est, quina escola volem? La valoració ha estat molt positiva tant per part de l’organització com per part de les persones assistents. La motivació de les mateixes era la de formar-nos una opinió pròpia com a grup polític de quines són les millors opcions per enfocar l’escolarització als barris del sector Est i fer-ho evidentment en el sector i amb la gent del sector. Tot i la darrera sessió de treball, encara tenim feina de concreció i per traslladar les reflexions, propostes i idees sorgides a les jornades a propostes concretes. Aquest és el compromís que vam adquirir dimecres passat. Al mateix temps, però, amb les jornades crec que hem aconseguit molt més que això. D’una banda hem après i aprofundit tant en la realitat del barri i de les seves escoles, com en matèria de polítiques educatives inclusives i per a la igualtat d’oportunitats. De l’altra,  hem generat un autèntic espai de debat i reflexió entre professionals i veïns i veïnes del barri, experts en temes de polítiques educatives o amb experiències diverses en l’àmbit de l’educació i gent vinculada a la comissió d’educació de la CUP amb ganes de fer propostes de transformació per al sector. I això té tant o més valor que el resultat concret que se’n derivi. La satisfacció manifestada per diversos participants a pràcticament totes les sessions així ho indicava.

img_8606És clar, però, que l’èxit significa també compromís i responsabilitat i per tant, més enllà de les limitacions en la capacitat d’influència de les quals hem de ser conscients, ara ens toca fer l’esforç de traslladar la feina feta a accions que ens permetin treballar per a la millora de l’educació al sector. Sens dubte hi havia propostes que generaven un consens ampli com el fet que cal un abordatge integral per a la transformació del sector; el fet que cal destinar-hi els millors professionals i els més motivats per treballar en aquest context; que cal abordar el debat de l’educació de manera específica al barri però alhora lligant-lo al debat de la gestió del procés d’admissió per tota la ciutat; que és necessari partir d’un concepte ampli d’educació que inclogui l’educació al llarg de tota la vida i també l’educació a temps complet i que en aquest marc són claus etapes com els 0-3 o l’educació d’adults, les extraescolars i l’acompanyament individualitzat al procés educatiu; que hem de pensar en propostes flexibles i altament adaptables a les realitats individuals i familiars; i que tot això, evidentment requereix d’un compromís polític ampli i d’un lideratge fort tan a nivell polític com tècnic.

És evident que ara mateix no disposem d’aquest compromís ni lideratge però no vol dir que no puguem treballar per posar propostes sobre la taula i per exigir avenços i generar sinèrgies que pressionin en aquesta línia. I en això estem, de moment hem comprovat que de ganes i qualitat n’hi ha.


Laia Pèlach  Laia Pèlach Saget


Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s