Adscripcions de centre segregadores

“El Síndic demana al Departament d’Ensenyament que utilitzi les adscripcions, amb itineraris clarament definits entre escoles i instituts, que, alhora que evitin la reproducció de la segregació, reforcin la continuïtat educativa i la percepció dels centres adscrits com a centre únic.” Aquesta és una de les principals recomanacions en relació a les adscripcions que fa el Síndic de Greuges de Catalunya en el seu informe sobre segregació escolar publicat tot just fa uns mesos. Tanmateix el Departament d’Ensenyament en connivència amb el govern sociovergent a l’Ajuntament acaba d’organitzar un guirigall a la nostra ciutat amb un munt de noves adscripcions a secundària que van en direcció absolutament oposada a les propostes del Síndic.

Ho ha fet amb l’excusa de l’ampliació de l’IES Ermessenda però amb la clara intenció d’afavorir els centres concertats i amb el paradigma del dret a l’elecció de centre per part de les famílies com a bandera. Així ho afirma en les seves declaracions on assegura que la proposta “fa un plantejament més obert que dóna més opcions a les famílies per triar centre i alhora facilita la distribució de l’alumnat”. El senyor Polanco, però, no es deu haver llegit l’informe del síndic que reconeix que aplicar mesures per combatre aquest la segregació escolar “implica ben sovint limitar o condicionar, directament o indirecta, el procés d’elecció escolar de les famílies”. És clar, que aquest desgavell només implica els centres de titularitat pública perquè els centres concertats, sostinguts amb fons públics, no entren en el joc de les múltiples adscripcions. Aquests centres sovint inclouen tan l’etapa primària com la secundària (obligatòria i postobligatòria) i sinó, igualment se’ls permet establir adscripcions úniques tal com fa l’escola Dr. Masmitjà (primària) amb l’escola La Salle (secundària).

fotoarticle.pngPerquè, Sr. Polanco, allò que permetem a la concertada no ho permetem a la pública? Quines mesures en la gestió del procés d’admissió acompanyaran les noves adscripcions per tal de garantir “aquest millor equilibri entre la població dels centres i més heterogeneïtat en tots els sentits” que propugna? Sra Muradàs, sap que segons la LEC, l’establiment d’adscripcions de centres correspon al departament amb participació dels ajuntaments? Com hi ha participat el seu govern? Perquè ha engegat des de la seva regidoria un “Procés deliberatiu entorn la planificació educativa a la ciutat de Girona” amb participació de tots els diversos col·lectius de la comunitat educativa si després prenen decisions sense consultar ni tan sols el Consell Municipal d’Educació, òrgan de participació, consulta i assessorament de la comunitat educativa de la ciutat en temes d’ensenyament i educació?

El discurs poden maquillar-lo tan com vulguin però les seves actuacions evidencien la seva política antidemocràtica i classista en relació a l’educació i aquí no ens hi trobaran, o més ben dit, sí, ens trobaran a l’altra banda lluitant per una educació pública, inclusiva i de qualitat.


Laia Pèlach  Laia Pèlach Saget


Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s