Bones Fires. La ciutat sou vosaltres.

Les Fires de petit m’impressionaven. Recordo perfectament aquells dies de Tot Sants que a casa em mudaven i jo, amb vergonya per aquella vestimenta tan poc feta per la mainada, pujava als autos de xoc i a les muntanyes russes per a petits enmig d’unes atraccions que em semblaven per a gegants. Venien els avis de Viladamat seguint la tradició d’anar a Figueres per Santa Creu i a Girona per Tot Sants. Eren els seus viatges. Passejàvem per la Devesa, compràvem castanyes i dinàvem plegats amb la família empordanesa en algú del racó del Barri Vell. Fèiem d’amfitrions.

Avui les Fires han canviat més per l’afluència que no pas pel model. Però igualment continuen generant un orgull profund entre els gironins que aquests dies ens passegem amb un bon somriure malgrat que les nits són de fred i boira. Són dies de disbauxa, tendresa i col•lectivitat. Baixem al carrer i participem de la festa. I ho fem sobretot gràcies als centenars de persones i desenes d’entitats que aquests dies es deixen la pell amb l’organització d’activitats. Amb el suport d’un equip tècnic de l’Ajuntament que ajuda a fer viure aquests dies com una autèntica festa major.

Penso en el correfoc dels Diables, les activitats moltes i diverses de gegants, capgrossos i cercaviles de la Fal•lera, les Fires Populars que organitzen l’Ateneu 24 de Juny i el Casal Independentista El Forn, les barraques més alternatives a l’Ateneu Salvadora Catà i a Kan Kolmo, els castells i pilars de Marrecs, les 23 barraques que gestionen col•lectius amb afició i enginy i tot allò que significa la magnífica mescla de l’apoderament col•lectiu i les ganes de viure al carrer la Festa Major de Girona, les Fires.

Avui, més de 20 anys després d’aquelles passejades amb en Pitu i la Llúcia, les Fires em continuen impressionant. Ara ja no és el vestit incòmode, veure els avis fora de pagès, els plataners enormes o les atraccions dels grans el que em sobrepassa. Ara, el que em fa vibrar i tenir pessigolleig a la panxa és saber que vénen 10 dies en què ens trobarem amb molts de vosaltres al carrer, amb un got a la mà i sabent que tenim tot el dia i la nit per xerrar i viure junts la festa major. I això, a mi, m’emociona. Perquè la ciutat no és una marca sinó que sou vosaltres. Bones Fires.

Ps: El meu petit descobriment de Fires són els Smoking Souls que tocaran el 31 de novembre davant del Casal Independentista El Forn. No us els perdeu.

Un pensament sobre “Bones Fires. La ciutat sou vosaltres.

Deixa un comentari

