El vol se’n va però ens queda el model

El vol se n’ha anat, ha costat però finalment ha marxat no sabem ben bé a on. De moment ens en queda el rastre en l’espai degradat per la seva instal•lació però esperem que ben aviat ja només ens quedi (sobretot que ens quedi) el record del que ha estat: un fracàs del model de gestió del govern de CiU a la ciutat.
D’entrada un model que s’enlluerna davant de qualsevol proposta que afirmi que portarà turisme i publicitarà el nom de Girona arreu. Un model, doncs, poc seriós que va a remolc del que arriba enlloc de definir un pla estratègic de turisme que marqui les línies estratègiques a seguir. Un pla que entenc que hauria de ser definit de forma participativa i treballat amb els diversos grups municipals i que ha de partir d’una diagnosi real de les potencialitats de la ciutat.
Un model també que es vanta de transparència però que es basa en l’opacitat com ho demostra el fet el vol només ha passat per ple a través de preguntes i demandes fetes des de l’oposició i la informació a la ciutadania sempre ha arribat a través de la premsa, sovint de forma confusa i/o poc concreta. Un exemple d’això és el ball de dates d’aquest estiu sobre la retirada i el fet que encara avui en dia, no s’ha aclarit què ha acabat pagant el vol més enllà de la ja famosa taxa d’ocupació de la via pública com a bar-xurreria. No n’hi ha prou en crear una web on posem la informació que ens interessa, es tracta de facilitar l’accés a tota la informació, es tracta d’acceptar que estem al servei d’una ciutadania a qui ens devem i que ha de poder fiscalitzar qualsevol actuació del govern.
Un model de favoritismes que tracta de forma diferent les diferents propostes o iniciatives ciutadanes en funció de qui hi hagi darrere i del seu grau d’elitisme. Així, afavoreix i recolza iniciatives com les del vol gastronòmic que estan reservades només a uns quants (recordeu que el preu del cobert era de 65€) i en canvi, per exemple, en maltracta d’altres per por al lobby cinematogràfic.
Un model de fracàs que el cas del vol representa molt bé i que comparteixen amb altres institucions que lluïen els seus logos a l’estructura (el Patronat de Turisme de la Costa Brava de la Diputació de Girona o l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya també van voler sortir a la foto). Però com deia Albert Soler en el seu recomanable article: “la victòria té molts pares però la derrota és òrfena” i ara dissimulen i fan veure que no va amb ells.
Doncs bé, nosaltres avui celebrarem que el vol marxa i que finalment recuperem l’espai públic, per això us esperem a 2/4 de 8 al lloc que ocupava, però també hi serem per exigir que, abans de marxar, passi per caixa i reti comptes no només a l’ajuntament sinó també amb la ciutadania i que el govern aclareixi definitivament els dubtes que encara queden i reconegui el fracàs d’aquest model.


Laia Pèlach  Laia Pèlach Saget


Anuncis

2 pensaments sobre “El vol se’n va però ens queda el model

  1. Laia, tots heu parlat molt del Vol, i amb tota la rao, pero encara no he sentit ningu que questiones les actuacions,tant de l’Alcaldia com de qui s’ocupaba, mes o menys en els mateixos mesos de lo del Vol, de la promocio economica,referent a la Setmana de la Moda de Girona. Un altre nyap grandios que agrairia saber quants calerons ha costat tambe a tots els gironins. Deixant de banda el ridicul espantos que varen fer cares a l’exterior -ho dic pensant en els francesos que varen enganyar perque vinguessin a posar stands a la pl. Independencia-.
    Us ho diu algu que ha fet moda a Girona mes de 28 anys, i que coneix una mica el sector.
    M’agradaria molt saber quins eren els objectius d’aquest dispendi, quin es exactament l’import gastat, i que creuen que ha aportat a la ciutat !

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s