Bicicletes

Fa uns dies anava amb la Girocleta pel carrer nou direcció a la Plaça del Vi i em va aturar un municipal per dir-me que anava contra direcció. Suposo que tenia raó, tot i que és un carrer peatonal i pensant-hi, ocasionalment hi he vist cotxes en ambdós sentits (avui mateix hi he vist una moto de policia en la mateixa direcció que anava jo) i, de fet, hi ha un senyal de prohibit passar tant a un extrem com a l’altre (al pont de pedra). Al dir-ho a les xarxes, s’ha generat certa discussió sobre si s’hi podia circular o no i sobre si són adequades les mesures que ha pres l’Ajuntament darrerament contra els i les ciclistes. La veritat però, és que el cas concret m’interessa poc, però em serveix per fer diverses reflexions. Les llanço en forma de preguntes, les respostes ja les trobareu vosaltres mateixos/es:

  • Som conscients dels beneficis que suposaria per Girona reduir el trànsit de vehicles motoritzats en favor de les bicicletes? (contaminació ambiental i acústica, sensació de seguretat, espai disponible…)
  • Sabeu que l’Ajuntament presumeix de tenir prop de 27km de carrils bici? Bé, doncs, en té 308 de carrers circulables amb cotxe (i no hi he inclòs els camins no asfaltats). Vist així els 27 ja no són tants, oi?
  • Sabeu que gran part d’aquests carrils bici són inconnexes, mal senyalitzats, alguns simplement són un dibuix a la calçada… ? De fet, mou-te en bici té identificats fins a un centenar de punts negres per la circulació en bicicleta (és a dir 4 per kilòmetre).
  • Heu sentit mai a parlar d’una campanya expressa dels municipals per multar els peatons que travessen en vermell o els que circulen per sobre els carrils bici? Quantes vegades com a peatons heu fet una i altra cosa? Us considereu incívics per això?
  • Si entenem que el peató és la peça més dèbil en el taulell de la mobilitat, en segon lloc ho són les bicicletes i després venen els vehicles motoritzats, no seria més lògic començar la campanya defensant les bicicletes i els peons enfront dels vehicles motoritzats en comptes de generar un conflicte entre els més dèbils?
  • I el fons de la qüestió, realment té interès el Sr. Alcalà (per cert, propietari d’un taller mecànic a Germans Sabat) i el govern de C&U en promoure l’ús de la bicicleta?

I si, pel que sigui, encara veieu la majoria de ciclistes com uns incívics perillosos, us animo a que proveu d’agafar la bicicleta i intenteu fer un recorregut per Girona, veureu quan t’estona tardeu a fer alguna d’aquestes infraccions per les quals s’estan multant ciclistes dia rere dia i a convertir-vos en un terrorciclista més. També podeu mirar aquest vídeo sobre el cas d’Holanda, el missatge clau és la “voluntat política”: https://bicycledutch.wordpress.com/2011/10/20/how-the-dutch-got-their-cycling-infrastructure/ Què us sembla? No és el moment ideal per fer un tomb definitiu a la situació i esdevenir també nosaltres referents en l’ús de la bicicleta?


Laia Pèlach  Laia Pèlach Saget


Anuncis

3 pensaments sobre “Bicicletes

  1. Yo paso a veces por la rambla en bici y nunca me han parado,pero el otro dia me comentaron que por la zona del Pont Major,que es donde vivo havia unos municipales multando y por lo que me comentaron multaron a una chica que entrava al carril bici por delante del Instituto Narcis Xifra

  2. Molt b Laia. Tens rao! Per culpa de quatre ciclistes esbogerrats es va generar una alarma als diaris k ha desembocat en aquesta mesura desproporcionada que no esta d acord amb la realitat al igual k el tena d les terrasses i tants altres…..

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s